11 Şubat 2011 Cuma

üzerine milyonlarca söz söylenmiş yegane varlık

küçükken bir erkekmişçesine anlayamadığımdır kadın.mesela anlam veremezdim kadınların çiçek sevdasına. nedir yani dalında güzel olan çiçeklere bu kadar merak? ilk kez sevgilim olduğunda anladım nedenini. kadınların isteği çiçek değildir aslında biraz olsun düşünüldüklerini bilmektir. değerli olduklarını hissetmek isterler.bi kadının süslenmesine anlam veremezdim. kadınların sevdiği erkekler uğruna neler yapabileceklerini gördüğümde anladım ne kadar basit bir ayrıntı olduğunu.neden erkeklere bu kadar değer verdikleriniyse anlayamazdım hiç. kendinden başka herkese değer veren kanadı kırık anneleri tanıdım sonra. kendilerini başkalarına adayabilecek kadar alçakgönüllüymüş kadın sonraları farkettim.her başarılı erkeğin arkasına sığınamayacak kadar yüceydi kadın. yüceliğinden belki de sevdiği yegane varlıkları kendi üzerinde tutması.

kimi kadınlar bedenlerini sattı ruhlarını satmak pahasına kimiyse ruhlarını satmayı göze aldı bedenleri uğruna. orospu oldu kiminin adı, kimi dırdırcı, kimiyse konuşmaya bile hakkı yoktu. oysa ben doğuştan kötü bir kadına rastlamadım hiç doğuştan teslim olmuş bir kadına da. yeni doğmuş kız çocuğunun erkekten çok konuştuğuna da şahit olmadım. büyüdüm. büyüdükçe kalbi kırık kadınlara rastladım. hepsinin yakındığı şeyler var. kimi ailesinden kimi çevresinden yakınıyor. en çok da babalarından yakınıyorlar, ilgisizlikten, anlaşılamamaktan. oysa kadını anlamak hiç de zor değildir. kadınları anlamak için yaşadığınız dünyayı olduğundan daha büyük, kendinizi olduğunuzdan daha insan görmeniz yeterlidir. çünkü kadın sizin bir gülüşünüzden dünyalara sahip olmuş gibi hisseder. hayatı olduğundan farklı görür. kendi dünyasının mimarıdır kadın. olması gereken yerin çok gerisindedir kadın. kendi yarattığı dünyanın kirlenmesinden korktuğu için belki de her başarılı erkeğin arkasında kalmıştır. ürkek ve narindir kadın. bu vahşi dünyada kendine bir liman arar hayatı boyunca oysa tüm dünyayı değiştirmek elindedir. ama bunu yine o çok sevdiği varlığa bırakmıştır, erkeğine, bir çiçek uğruna...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder